كاهش سفر گردشگران چینی به ایران به خاطر برخورد رانندگان تاكسی؟!

كاهش سفر گردشگران چینی به ایران به خاطر برخورد رانندگان تاكسی؟!

به گزارش لذت سفر ایسنا نوشت: آكادمی گردشگری چین برپایه نظرسنجی كه از گردشگران این كشور قبل و پس از سفر به ایران انجام داده، نتیجه گرفته است: در سال ۲۰۱۸ سطح رضایت مسافران چینی از سفر ایران حدود ۷۹.۲۰ درصد بوده كه در میان ۱۰۲ ملیتی كه به ایران سفر كرده اند رتبه رضایت مندی چینی ها ۵۹ بوده است. در هشت ماه نخست سال ۲۰۱۹ میزان رضایت چینی ها از سفر به ایران ۷۷.۳۸ درصد بوده كه رتبه آن در میان ملیت های دیگر ۷۸ شده است.


نمودار آماری این گزارش نشان می دهد: سطح رضایت مندی چینی ها از سفر به ایران امسال در مقایسه با سال ۲۰۱۸، كمتر شده است. در گزارش نظرسنجی آكادمی گردشگری چین آمده است: میانگین رضایت سایر ملت ها از سفر ایران ۸۵ درصد بوده كه سطح رضایت مندی چینی ها در سال ۲۰۱۹ از این عدد كمی پایین تر بوده و به ۷۷.۳۸ درصد رسیده است. بیشترین درصد رضایت چینی ها از مردم ایران و میهمان نوازی آنها و كیفیت غذاهای ایران بوده كه بالاتر از سطح میانگین رضای تمندی سایر ملیت ها است. چینی ها از برخی زیر ساخت ها شامل اماكن تاریخی و كاخ ها، مراكز خرید، جابه جایی ها، تصویر مقصد، رقابت پذیری قیمت مقصد و تبلیغات دهان به دهان رضایت نسبی داشته اند اما درباره مدیریت و برنامه ریزی گردشگری میزان رضایت آنها زیر ۷۰ درصد بوده است؛ عددی پایین تر از میانگین سطح رضایت سایر ملت ها. آكادمی گردشگری چین گزارش كرده است: ایران در طرح «یك كمربند ـ یك جاده» واقع شده و موقعیت راهبردی دارد و سطح تعاملات اقتصادی دو كشور در پنج سال قبل ۷.۳ درصد رشد داشته كه در یك بازه پنج ساله، گردشگری ورودی از چین به ایران حدود ۲۰.۱ درصد و گردشگری ورودی از ایران به چین حدود ۱.۷ درصد سالانه افزایش داشته است. سفر ایرانیان به چین ۱۷ درصد و سفر چینی ها به ایران حدود ۵ درصد كمتر شده استهمچنین امسال كلا حدود ۸ میلیون نفر مسافر بین دو كشور جا به جا شده است كه نسبت به سال قبل ۱۲.۱ درصد كاهش داشته كه كاهش ورودی از ایران به چین حدود ۱۶.۸ درصد بوده و كاهش سفر چینی ها به ایران حدود ۴.۷ درصد بوده است (نقطه سر به سر یكساله). این آكادمی همینطور به بررسی تصویر ذهنی مسافران از ایران پرداخته و در آزمون ارزیابی استاندارد گردشگران مشخص شده كه ذهنیت آنها از كلمه ایران پیش از سفر به این كشور برابر با نفت، انقلاب و امپراتوری پرشیا بوده است. قبل از سفر بیشترین جست وجوی اینترنتی چینی ها درباره مسجد نصیرالملك (شیراز)، تخت جمشید (استان فارس) و میدان امام (اصفهان) بوده است. چینی ها بعد از سفر به ایران اغلب چنین نظر داده اند: ایران بهتر از چیزی است كه فكر می كردیم. اصفهان خیلی دوست داشتنی است و شهر زنده ای است كه با چرخ زدن در این شهر، فرهنگ و زندگی مردم به خوبی نمایان می شود. میدان امام پس از غروب با عنایت به پیك نیك خانواده های ایرانی جذابیت خاصی دارد كه چینی ها می توانند از ایشان به راحتی عكاسی كنند. تخت جمشید احساسی تاریخی مشابه دیوار چین دارد. معماری آن و البته سرویس كرایه دوربین سه بعدی احساس عمیقی از تاریخ را منتقل می كند. در این گزارش نظرسنجی به نظر به یكی از گردشگران چینی اشاره شده كه گفته است: لغو روادید دلیل اصلی انتخاب یك باره ایران بعنوان مقصد بوده است. قبل از سفر اطلاعات زیادی راجع به این كشور پیدا نكرده ولی پس از بازدید از این انتخاب بسیار راضی بوده و باز هم قصد بازگشت به ایران را دارد. برخی چینی ها هم نظر داده اند: اگر نام ایران به گوش تان بخورد ابتدا احساس ناامنی می كنید ولی پس از بازدید در حدی احساس تان عوض می شود كه حتی نمی خواهید آنرا ترك كنید. عقیده برخی چینی ها بر این است كه در بیشتر مسیرهای بین شهری ایران، حمل و نقل با اتوبوس از نظر قیمت و كیفیت خیلی خوب است. آكادمی گردشگری چین همینطور به استناد نظرهای ثبت شده درباره سختی سفر تنهایی به ایران، برخورد بعضی راننده های تاكسی و فروشنده ها سفارش كرده است: برای داشتن سفری امن و مطمئن گروهی به ایران سفر كنید. همینطور اعلام شده است: سیستان و بلوچستان و كرمان امكان دارد امن نباشد. قطار (به خاطر ساعات نامناسب حركت كه روی زمان بازدیدها و رسیدن به مقصد اثر می گذارد) خیلی سفارش نمی گردد. چینی ها نظر داده اند كه مردم ایران نسبت به خارجی ها خوش قلب هستند اما بیش از اندازه به یك خارجی توجه نشان می دهند. پلو زعفرانی، روسری زنان ایرانی، نان های بزرگ، مردم خونگرم و میهمان نواز، سرزمین زیبا، مسجد صورتی، چشم های رنگی، واقعی و زیبا، قصه هزار و یك شب همچون عباراتی است كه به عقیده برخی گردشگران چینی تداعی كننده ایران است. این گزارش برپایه نظرهای ثبت شده نتیجه گرفته است: برای سفر به ایران ۱۰ روز كافی بوده و این كشور طبیعت زیبایی ندارد. به عقیده فعالان گردشگری ایران و چین، بیان چنین دیدگاهی درباره طبیعت ایران ناشی از كوتاهی بخش دولتی در معرفی مناسب جذابیت های مختلف و متنوع ایران است.

1398/10/08
20:11:35
5.0 / 5
4972
تگهای خبر: استاندارد , اینترنت , تاریخی , تبلیغات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر