رئیس موسسه فرهنگی اكو:

گردشگری اکو باید نماد گردشگری منطقه شود

گردشگری اکو باید نماد گردشگری منطقه شود

رییس موسسه فرهنگی اکو با گرامیداشت روزجهانی گردشگری (27 سپتامبر)، اشاره کرد: «گردشگری اکو» باید بعنوان نماد گردشگری منطقه مورد توجه قرار گرفته و محقق شود.


به گزارش لذت سفر به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی اکو، سرور بختی همزمان با روز جهانی گردشگری در پیامی نوشت: روز جهانی گردشگری یادآور ارزش های بلندی است که در سال ۲۰۲۱ با طرح شعار گردشگری برای رشد فراگیر اعتبار و اهمیتی دو چندان یافته است.
رئیس موسسه فرهنگی اکو تصریح کرد: منطقه اکو بعنوان یکی از کهن ترین حوزه های تمدنی معاصر، ظرفیت غیر قابل توصیفی از مزیت های گردشگری آیینی، فرهنگی، هنری، سلامت، ورزشی، غذا و طبیعت را در خود جای داده که اگر فقط یک یا چند عنوان از این مزیت ها در قالب برند گردشگری اکو به خوبی تعریف شده و با ساختاری مشخص و متحد در مسیری صحیح و همسود، برای کشورهای عضو محقق شود، یکی از رویایی ترین بخش های گمشده هویت شرقی را پیش چشمان تمام ملت های منطقه و جهان به نمایش خواهد گذاشت.
وی اشاره کرد: تبدیل گردشگری اکو به نماد گردشگری منطقه نه فقط بهترین مسیر به هم رسیدن مجدد ملت های منطقه به یکدیگر خواهد بود، بلکه رشد فراگیر اقتصاد فرهنگ را هم در تمامی کشورهای عضو اکو تضمین خواهدنمود.
رئیس موسسه فرهنگی اکو اضافه کرد: انتخاب پایتخت های گردشگری اکو در سالهای قبل یکی از بهترین فرصت های تحقق گردشگری اکو برای رشد فرآگیر تمامی کشورهای عضو بوده که به رغم تمامی زحمات قابل تقدیر انجام شده، تا حالا به جایگاه اصلی خود دست نیافته است که انتظار می رود در آینده نزدیک با همکاری و باور جمعی به گفتمان گردشگری اکو بتوانیم یکی از زیباترین نمادهای گردشگری جهان را در این عرصه تمدنی دیرین به نمایش درآوریم و بعنوان احیاگران هویت شرقی به وظیفه تاریخی خود عمل نماییم.


به گزارش لذت سفر به نقل از خبرگزاری ایرنا، از سال ۱۹۸۰، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNTWO) سالانه روز ۲۷ سپتامبر را بعنوان روز جهانی گردشگری جشن می گیرد. هدف از گرامی داشت چنین روزی، بالا بردن سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان ذکر شده است.
سازمان جهانی گردشگری شعار «گردشگری برای رشد فراگیر» را بعنوان شعار روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۱ انتخاب نموده است. در قسمتی از پیام سازمان جهانی گردشگری درباره این روز آمده: این فرصتی است تا فراتر از آمار به گردشگری نگاه نماییم و تصدیق نماییم که در پشت هر آمار و ارقامی، یک شخص قرار دارد.
سازمان جهانی گردشگری از کشورهای عضو خود و همین طور سازمان ملل متحد، مشاغل و افراد مختلف دعوت کرده تا این توانایی منحصر به فرد صنعت گردشگری را جشن بگیرند که برمبنای آن هیچ کس بعد از شروع باردیگر گردشگری و نگاه به آینده، عقب نخواهد ماند.

1400/07/07
09:51:55
5.0 / 5
1220
تگهای خبر: برند , پایتخت , تاریخی , طبیعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر