معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی:

ایستگاه های مترو فرصت مناسبی برای تبلیغ گردشگریست

ایستگاه های مترو فرصت مناسبی برای تبلیغ گردشگریست

به گزارش لذت سفر، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: زمان انتظار مسافران در ایستگاه های مترو، فرصت مناسبی برای تبلیغ و معرفی ظرفیت های فرهنگی و گردشگری کشور است.


به گزارش لذت سفر به نقل از خبرگزاری ایرنا از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در آستانه هفته گردشگری و با هدف استفاده از ظرفیت فضاهای مترو، جلسه مشترکی میان شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری، معاون توسعه گردشگری داخلی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی از وزارت میراث فرهنگی و عباس شخصی میبدی دستیار شهردار در پیگیری ویژه امور اجرایی و حامد عباسی نامی مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه و مجید رستمی قائم مقام عملیات این شرکت برگزار شد.
علی اصغر شالبافیان در این نشست اظهار داشت: زمان انتظار مسافران در ایستگاه های مترو فرصت مناسبی برای تبلیغ و معرفی ظرفیت های فرهنگی و گردشگری کشور است، امیدواریم با عنایت به شکل گیری زمینه های لازم، همکاری خوبی در این بخش اتفاق بیفتد.
وی ضمن اشاره به این که گردشگری فردی هم اکنون رواج پیدا کرده است، افزود: این گردشگران برای تردد بیشتر از مترو استفاده می نمایند. با توسعه نرم افزارهای کاربردی در رابطه با سفر می توانیم اطلاعات در ارتباط با ظرفیت سیستم حمل و نقل را با سرعت در اختیار آنها قرار دهیم.
شالبافیان با اشاره به اینکه متروی تهران روزانه با حجم زیادی از شهروندان روبه رو است، بیان نمود: از ظرفیت ایستگاه های مترو می توانیم بعنوان محلی برای تولید و عرضه صنایع دستی به مردم استفاده نماییم. چونکه این کارها سبب افزایش روحیه و نشاط مردم می شود.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: در هفته گردشگری کلیپ های زیبایی برای معرفی ظرفیت های گردشگری در ایران تهیه کردیم که می تواند جذابیت های سرمایه گذاری در این عرصه را نشان دهند.
وی از تولید محتوای گردشگری شهری و توسعه ریلی اطلاع داد و اظهار داشت: در صورت شناسایی و معرفی فضا، امکان عرضه محتوا در نمایشگرهای ایستگاه ها و قطارها را داریم. همینطور آمادگی لازم برای اجرای برنامه های فرهنگی در ایستگاه ها وجود دارد.


ایجاد گذرگاه های مهارتی و معرفی صنایع دستی استان ها
حامد عباسی نامی مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ضمن اعلام آمادگی برای همکاری مشترک در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی اظهار داشت: ما به دنبال ایجاد گذرگاه های مهارتی در ایستگاه های مترو هستیم.
وی اضافه کرد: شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه می تواند در هفته گردشگری فضاهای مناسبی را در ایستگاه ها در اختیار معاونت گردشگری قرار دهد تا ظرفیت های گردشگری و سرمایه گذاری در آن هرچه بهتر به شهروندان و مسافران معرفی شود.
نامی ضمن اشاره به این که هم اکنون روزانه یک ونیم میلیون مسافر از متروی تهران استفاده می نمایند، اظهار داشت: باتوجه به بازگشایی مدارس آمار مسافران افزوده می شود و ظرفیت مناسبی برای اجرای گذرگاه های مهارتی و معرفی صنایع دستی استان ها در ۱۴۴ ایستگاه وجود دارد، اما باتوجه به زمان محدودی که تا بازگشایی مدارس داریم امکان تجهیز و ایجاد گذرگاه مهارتی در تمامی ایستگاه ها وجود ندارد. در این زمان کوتاه می توانیم در ایستگاه های منتخب کار را آغاز نماییم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: باتوجه به تردد بالا در ایستگاه ها باید جانمایی فضاها کارشناسی شده باشد تا در عبور و مرور مسافران شاهد ازدحام نباشیم.
وی همینطور ضمن اشاره به رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: ایستگاه ورزشگاه آزادی می تواند موقعیت خوبی برای گردشگری ورزشی باشد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در انتها تصریح کرد: متروی تهران آماده پذیرایی از تک تک استان ها برای معرفی نمادها و آیین های مختلف در چارچوب برگزاری نمایشگاه های دائمی یا مناسبتی است.
بر اساس توافق های انجام شده همکاریهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در هفته گردشگری (۶ تا ۱۲ مهرماه) باهدف گرامیداشت روز جهانی گردشگری با محوریت توسعه گردشگری شهری آغاز خواهد شد.


منبع:

1401/06/30
21:33:30
5.0 / 5
460
تگهای خبر: برنامه , تولید , حمل و نقل , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر