راموز:

مبانی برندسازی شهری قشم انجام شد

مبانی برندسازی شهری قشم انجام شد

لذت سفر: معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از مطالعه و تدوین مبنای برندسازی شهری قشم آگاهی داد.



ادریس راموز معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره ی مبانی برندسازی بیان کرد: قشم تنها شهری است که مطالعات در عرصه برندسازی و هویت شهری بصورت کامل انجام شده است. در این مبنای محتوای برند از دید محلی، رنگ ها، طعم ها، آواها، رویداد و فستیوال های جزیره، حیات وحش، بازی، بزار، تاریخ، بو، گردشگران، خصلت مردمان و … بررسی شده است.
وی افزود: در قشم این کار مبتنی بر عناصر مختلف از موقعیت مکانی، سرزمین و اقلیم و معماری و رنگ و غیره انجام گرفته است. همین طور مطالعه کاملی روی شخصیت ها، داستان ها و داشته های مردم انجام شد.
باید به این نتیجه برسیم که بالاخره قشم مقرر است مقصد گردشگری باشد یا مقصد تجاری؟ بدین سبب در تعامل با در تعامل با جامعه محلی بودیم و روی نخبگان، جغرافیای انسانی و اسناد بالادستی کار کردیم.
راموز با تبیین مطالعاتی که روی تمام عناصر قشم انجام گرفته است اظهار داشت: یک نمونه از مطالعات این است که بطورمثال اسانس حرا به عنوان بوی قشم در نظر گرفته شد. اینها به عنوان هویت دیداری بصری و بویایی کار می شود. ما فونت قشم را تهیه کردیم از موتیف ها و چیزهایی که داشتیم استفاده شد. حتی از سنگ قبرها و نسخ خطی و انحناهای خود قشم و تناسبات نوشتاری و دیداری بهره بردیم و به یک فونت جهانی برای قشم رسیدیم.
وی با اعلان اینکه از این موتیف و فونت ها در جاهای مختلفی برای تبلیغ قشم استفاده می شود اظهار داشت: حالا دیگر اگر می خواهیم بطورمثال یک قوطی کنسرو ماهی بزنیم باید از المان های خود قشم استفاده نمائیم چون این سرزمین تمدن دارد و باید از تمام عناصر آن استفاده نمود.
وی افزود: خروجی این مطالعات چندین بازی، جعبه های هدیه و سوغات و غیره بوده است.
راموز درباره ی قشم بوم هم اظهار داشت: ۶۴ روستا ۶ شهر با ۱۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت داریم برای آنکه بتوانیم روایت گر تمدن این محدوده باشیم روی هر روستا مطالعات گسترده ای شد. حتی الان می توانیم به قشم بوم مراجعه کنید و ببینید که حتی بزرگان هر روستا شناسایی شده و روی نقشه می توانید محل زندگی آنها را پیدا کنید. حرفه های مختلف، آداب و رسوم و همه آن چیزی که مربوط به هر روستا هست در این مطالعه گردآوری شده و در قالب سایت در اختیار همگان قرار دارد.
وی با اعلان اینکه تمام دارایی هر روستا و منطقه استخراج و طبقه بندی شده است اظهار داشت: حتی فرصت های سرمایه گذاری نیز احصا شده و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
معاون گردشگری قشم اظهار داشت: مطالعات ۳۰ روستا در فاز اول انجام شده است و ۳۰ روستا نیز سال آینده به انجام می رسد. در پی آن جشنواره هر روستا در هر هفته انجام می شود. ما می خواهیم دیگر گردشگری تنها به شهر قشم و درگهان متمرکز نباشد بلکه روستاها نیز احیا شود.
وی در پاسخ به این پرسش که مناطق آزاد همیشه درحال تغییر مدیریت ها هستند، بعد از تغییر معاونت گردشگری این مطالعات به چه سرنوشتی گرفتار خواهند شد توضیح داد: هر روستا پلت فرم و نماینده ای دارد که اطلاعات را بارگذاری کرده و به روز می کند. اطلاعات این سایت تا یک ماه دیگر تکمیل می شود. پشتیبانی از جانب ما هست ولی سرور دست اهالی روستاست. بدین سبب با تغییر مدیریت ها از بین نمی رود.


منبع:

1402/12/11
18:39:38
5.0 / 5
313
تگهای خبر: برند , روستا , سایت , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر