تازه ترین پیش بینی ها از سفر در تعطیلات نیمه خرداد

شمال پرتقاضا شد، کردستان جا ندارد

شمال پرتقاضا شد، کردستان جا ندارد

به گزارش لذت سفر، دبیر ستاد مرکز خدمات سفر از ازدحام مسافر در استانهای شمالی و غربی ایران در تعطیلات نیمه خردادماه آگاهی داد و اظهار داشت: ظرفیت اقامتگاه های رسمی در استانهای کردستان و اردبیل تقریباً تکمیل شده است و حتما قبل از سفر به این مناطق، برای رزرو اقامتگاه اقدام گردد.


مصطفی فاطمی در گفت و گو با ایسنا در ارزیابی وضعیت سفر در تعطیلات نیمه خردادماه، اظهار داشت: رصد اقامتگاه های رسمی در سراسر کشور نشان میدهد مطابق گذشته، استانهای شمالی با حجم قابل توجهی از مسافر مواجهند، اما بیشترین رشد تقاضا برای سفر در استانهای غربی خصوصاً کردستان است. در حال حاضر ظرفیت اقامتگاه های در شهرهای سقز، بانه و مریوان صددرصد تکمیل شده و سنندج به عنوان شکل جایگزین برای اقامت در کردستان پیشنهاد می شود.
او افزود: باید درنظر داشت که ظرفیت اقامتگاه ها در استان کردستان در مقایسه با استانهای شمالی بسیار محدود است، بدین سبب زودتر تکمیل می شود. سفارش می شود قبل از سفر به استانهای غربی خصوصاً کردستان از قبل اقامتگاه رزرو شود.
مدیرکل توسعه گردشگری داخلی باتوجه به تکمیل ظرفیت اقامت در کردستان، به افرادی که قصد سفر به غرب ایران را دارند، سفر و اقامت در استانهای ایلام، همدان، لرستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی را پیشنهاد کرد.
دبیر ستاد مرکزی خدمات سفر همین طور اظهار داشت: ظرفیت اقامتگاه های رسمی استان اردبیل نیز در حال حاضر تا ۹۰ درصد تکمیل شده است و بهتر است قبل از سفر به این استان نیز، محل اقامت رزرو شود.
فاطمی افزود: قرار بود طرح سالم سازی دریا از شروع خردادماه از طرف وزارت کشور ابلاغ شود تا سواحل با نظارت و تجهیز بیشتری آماده میزبانی از مسافران باشند. البته طرح سالم سازی دریا بطور کامل اجرا نشده است و خیلی از سواحل بعد از آزادسازی، تجهیز و سامان دهی نشده اند و ممکنست متولی نداشته باشند، بدین سبب سفارش می شود مسافران از سواحلی که هیچ تابلویی درباره ی شنا کردن یا ممنوعیت شنا ندارد، وارد دریا نشوند.
او همین طور پیش بینی نمود باتوجه به تعطیلی اماکن گردشگری و تاریخی و موزه ها در روز ۱۴ خردادماه، احتمالاً موجی از سفرها را به سمت طبیعت شاهد باشیم.
دبیر ستاد مرکزی خدمات سفر با اشاره به برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) و حجم تقاضا برای سفر به تهران و قم در ایام پیش رو، اظهار داشت: در تهران و قم مشکل اقامتی وجود ندارد و باتوجه به افزایش دمای هوا و احتمال گرمازدگی مسافران، اورژانس و هلال احمر در راه حرکت مسافران و زوار مستقر خواهند شد.




منبع:

1403/03/13
15:28:48
5.0 / 5
259
تگهای خبر: تاریخی , تعطیلات , خدمات , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر