صالحی امیری:

توسعه بدون مردم به مقصد نمی رسد

توسعه بدون مردم به مقصد نمی رسد

به گزارش لذت سفر، وزیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی اظهار داشت: توسعه بدون مردم به مقصد نمی رسد و تنها چاره آن برداشتن موانع است.



به گزارش لذت سفر به نقل از مهر، مراسم رونمایی از الواح هخامنشی در حالی در موزه ملی ایران برگزار شد که رئیس جمهور اول به دیدن این الواح در قسمت موزه ایران باستان رفت و سپس نشستی را با حضور فعالان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی داشت و نماینده هر صنف مطالبات خویش را بیان نمودند.
در این مراسم همینطور رضا صالحی امیری وزیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی اظهار داشت: حضور رئیس جمهور در مراسم امروز نشان دهنده آن است که میراث فرهنگی و صنایع دستی یک موفقیت روشن دارد و آن هم غنای فرهنگی، تاریخی، تمدنی این سرزمین است. فرهنگ ایران غنی است و قدرت تمدن سازی داشته و دارد.
وی اظهار داشت: وفاق یعنی عقلانیت به جای عصبیت، همدلی به جای انشقاق و انتقام، گفتگو برای حل مسائل به جای تخریب و عبور از حاشیه، اخلاق گرایی و پرهیز از بداخلاقی.
صالحی امیری بیان نمود: میراث فرهنگی محور هویت ملی، دینی و سیاسی است. گردشگری هم محصول ثبات، امنیت و دیپلماسی فرهنگی است.
وی همینطور اظهار داشت: گردشگری زبان صلح و گفت و گو است. گردشگری در ایران کنار میراث فرهنگی هویت و شخصیت بیشتری خواهد داشت. سرمایه گذار و سرمایه گذاری موتور متحرک و پیشران این حوزه است باید بسترهای لازم را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم نماییم. توسعه بدون مردم به مقصد نمی رسد. برای تحقق این هدف تنها یک چاره وجود دارد و ان هم برداشتن موانع است.
وی اظهار داشت: ما باید بتوانیم بر پروژه دروغ ایران هراسی فائق بیاییم. ایرانیان تلاش می کنند وفاق و همراهی و صلح را در جهان گسترش دهند. ما می توانیم با اعتمادسازی بین ایرانی ها خارج از کشور آنها را با ظرفیتهای ملی خود آشنا نماییم.
وی اظهار داشت: در انتها برنامه هفتم باید ۱۴۳۰ هتل را به ۱۹۳۰ هتل برسانیم. همینطور صادرات صنایع دستی باید به ۴۹۲ میلیون دلار افزایش یابد. یکی از راهکارهای آن استفاده از ظرفیت نخبگان برای شناسایی راهبردهای امکان دارد. ما در این حوزه جلسه راهبردی را تشکیل دادیم تا استراتژی های کلان را استخراج نماییم و با هماهنگی دستگاه ها موانع برداشته شود.

1403/07/18
09:31:46
5.0 / 5
79
تگهای خبر: برنامه , تاریخی , سرمایه گذاری , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر