رئیس كل دادگستری استان كرمان اعلام كرد

جرئیات جدید از پرونده فساد فوتبال

جرئیات جدید از پرونده فساد فوتبال

به گزارش لذت سفر، کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان جرئیات جدیدی در رابطه با پرونده فساد فوتبال را اعلام نمود.


حجت الاسلام ابراهیم حمیدی بامداد امروز دوم آبان ماه در مراسم افتتاح مجتمع دادگاه های صلح مرکز استان کرمان از صدور کیفرخواست برای متهمان پرونده فساد فوتبال اطلاع داد و اضافه کرد: در مجموع ۲۱ متهم و سه نفر بعنوان آگاه در این پرونده تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند که برای ۱۲ نفر از متهمان کیفرخواست و قرار مجرمیت، برای دو متهم هم قرار منع تعقیب صادر گردیده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: برای هفت متهم دیگر هم پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان مفتوح است.
وی ادامه داد: برای ۱۲ متهم این پرونده مجموعاً به میزان ۱۴۸ سکه و قریب به هفت میلیارد تومان وجه نقد تحت عناوین اتهامی پرداخت رشوه، دریافت رشوه، کلاهبرداری و تحصیل مال از راه نامشروع قرار مجرمیت صادر گردیده است.
حمیدی اظهار داشت: در رابطه با افترا آقایان «خ – الف»؛ رئیس سابق کمیته داوران و عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، «س- م»؛ از رؤسای اسبق سازمان لیگ و «ف-م»؛ رئیس اسبق کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ به افترا دریافت رشوه و دریافت سکه تمام بهار آزادی قرار مجرمیت صادر و پرونده متهمان برای ادامه رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان در رابطه با اتهامات مسؤلان سابق باشگاه مس رفسنجان هم اظهار داشت: آقایان «م-ز» به افترا مشارکت در پرداخت رشوه، اختلاس و تصرف غیرقانونی در وجوده دولتی و «ع-ع»؛ به افترا مشارکت در پرداخت رشوه، تحصیل مال از راه نامشروع و خیانت در امانت قرار مجرمیت صادر و پرونده به دادگاه ارسال شده است.
حمیدی در مورد افترا آقای «ش –ز»، مدیرعامل یک باشگاه لیگ برتری در ارتباط با خارج از استان کرمان هم اظهار داشت: این متهم به افترا کلاهبرداری از راه عملیات متقلبانه همچون تماس با افراد ذینفع در فوتبال که ادعا نموده می تواند نتایج را با داوری تغییر دهد و دریافت ۸ سکه تمام و ۱۰ عدد نیم سکه مجرم شناخته شده است.
وی خاطرنشان کرد: در این پرونده آقایان «ح- ب» از اعضای یک باشگاه لیگ برتری هم به افترا پرداخت رشوه و همینطور « ع- ق» مدیرعامل یک باشگاه لیگ دسته یک (آزادگان) به افترا پرداخت رشوه و اختلاس اموال دولتی به نفع شخص ثالث مجرم شناخته شدند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تشریح اتهامات سه نفر از اهالی رسانه در این پرونده هم اظهار داشت: برای آقایان «پ –ر»؛ سردبیر یکی از سایت های مشهور ورزشی و «م – ه»؛ سردبیر یکی از رسانه های ورزشی به افترا تحصیل مال از راه نامشروع و دریافت سکه تمام بهار آزادی قرار مجرمیت صادر شده و در مورد یکی از مجریان مشهور برنامه های ورزشی هم پرونده مفتوح و درحال رسیدگی است.
حمیدی با اشاره به صدور قرار مجرمیت برای دو خانم که تحت عناوین رمال و جادوگری پای آنها به پرونده فساد فوتبال باز شده بود هم اظهار داشت: خانم ها «ف – ح» و «ر –ع» به افترا تحصیل مال از راه نامشروع در این پرونده مجرم شناخته شده اند.
وی اظهار داشت: در این پرونده آقایان «ع – ف» و «ر –ج» و هم خانم «ه- ی» بعنوان آگاه به دستگاه قضایی احضار شده اند که اظهارات آنها دریافت و در پرونده ثبت شده است.
وی خاطرنشان کرد: در رابطه با متهمان دیگر پرونده همچون دبیر کل سابق فدراسیون فوتبال (سال های ۱۳۹۸-۹۹)، رئیس کمیته وقت آموزش فدراسیون فوتبال (سال های ۱۳۹۸-۹۹)، سرپرست فدراسیون فوتبال(سال های ۱۳۹۸-۹۹)، رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر (سال های ۱۳۹۸-۹۹)، دبیر سازمان لیگ برتر (سال های ۱۳۹۸-۹۹) و یکی دیگر از مسؤلان باشگاه لیگ برتری هم پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان مفتوح و درحال رسیدگی است که بمحض صدور کیفرخواست، اطلاع رسانی لازم در رابطه با آن صورت خواهد گرفت.
رئیس کل دادگستری استان کرمان اشاره کرد: در این پرونده برای دو متهم دیگر هم که نقش اصلی در پرونده نداشته اند، قرار منع تعقیب صادر گردیده است.
حمیدی ضمن اشاره به این مطلب که این پرونده با گزارش خود باشگاه مس رفسنجان شکل گرفته است، اظهار داشت: زمانیکه مسؤلان جدید باشگاه مس کار خویش را شروع کرده بودند متوجه شدند که در سالهای قبل یعنی سال ۹۹ و قبل تر در باشگاه فسادهایی اتفاق افتاده است که در ادامه سازمان اطلاعات سپاه از جانب قوه قضاییه مأموریت پیدا کرد تا به این مورد ورود پیدا کند و در نهایت ابعاد جدیدی از این پرونده مشخص و کشف شد.
وی خاطرنشان کرد: در شروع امر به سبب حساسیت بالای این پرونده و ابعاد ملی آن، تیمی از مسؤلان قضایی استان با مسئولیت یکی از معاونان قضایی با مشارکت حفاظت و اطلاعات استان و مسئول ارزشیابی دادگستری استان و ۲ نفر از قضات با تجربه مأموریت یافتند که این پرونده را به شکل دقیق ارزیابی و بررسی نمایند که این مبادرت به خوبی انجام شد.
حمیدی از اقدامات دادستان رفسنجان در رسیدگی به این پرونده هم قدردانی نمود و اظهار داشت: تسریع در روند رسیدگی در دستور کار قرار گرفته تا هرچه زودتر این پرونده مراحل بعدی رسیدگی را در دادگاه کیفری شهرستان رفسنجان یا در دادگاه تجدید نظر استان بپیماید.
رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: یقیناً پس از آن که احکام قضایی صادر و قطعی شود، نتایج به رسانه ها و مردم اعلام خواهد شد.




منبع:

1403/08/02
09:50:02
5.0 / 5
6
تگهای خبر: آموزش , برنامه , ثبت , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
EnjoyTrip.ir لذت سفر لذت سفر